top of page
De Koran

Het bestuur

In ferbruari 2022 hebben de leden van de Vereniging Islamitische Godsdienst Almelo een nieuw bestuur gekozen. Aanvankelijk bestond het bestuur uit zes leden. De samenstelling van dit bestuur, dat bestaat uit de oudere en de jongere generatie, weerspiegelt de Almelose en omgeving moslimgemeenschap. Deze zware taak en verantwoordelijkheid die dit bestuur op zich draagt, wordt volledig vrijwillig uitgeoefend naast de eigen fulltimebaan. Iedere drie jaar kiezen de leden op een democratische wijze een nieuw bestuur. Het bestuur is de eindverantwoordelijke voor alles wat te maken heeft met de Vereniging Islamitische Godsdient Almelo.

Bestuursleden

​

Wat doet de voorzitter?

  • Het intern en extern vertegenwoordigen van de vereniging en het bestuur

  • Het coördineren van alle bestuur- en verenigingswerkzaamheden

  • Het geven van leiding aan het bestuur;

  • Het voorzitten van verenigings- en bestuursvergaderingen;

  • Het verrichten van alle andere werkzaamheden, welke volgens bestaande gebruiken aan zijn functie zijn verbonden.

  • Het actief beheren en in stand houden van externe relaties.

Wat doet de secretaris?

  • Het verzorgen van de administratie van de vereniging.

  • Het zorgdragen voor een goede afhandeling van alle correspondentie.

  • Het bijhouden van het ledenbestand.

  • Het verrichten van alle andere werkzaamheden, welke volgens bestaande gebruiken aan zijn functie zijn verbonden;

  • Waar nodig het extern vertegenwoordigen van de vereniging en het bestuur;

  • Het zorgdragen voor een correcte en volledige archivering van de verslagen van alle vergaderingen en het archiveren van belangrijke activiteiten.

  • Het zorgdragen voor een correcte en volledige overdracht van de stukken aan zijn opvolger.

Wat doet de penningmeester?

  • Het beheren van de financiële middelen van de vereniging , zorgen voor de inning van alle aan de vereniging toekomende financiële middelen en het betalen van de schulden.

  • Het bijhouden van een overzichtelijke financiële administratie;

  • Het bijhouden van een lijst van donateurs;

  • Het bijhouden van een lijst van contributies

  • Het verrichten van alle andere werkzaamheden, welke volgens bestaande gebruiken aan zijn functie zijn verbonden.

  • Het bijhouden van een inventarislijst.

  • Op een goede manier zoeken naar nieuwe inkomsten en kostenbeheersing

​

Taken kunnen aan andere bestuursleden worden overgedragen indien zij dat onderling overeenkomen.

Alle bestuursleden dienen ten allen tijde de doelen van de vereniging in gedachten te houden.

bottom of page